Kiinteistömaailma palkkaa 200 uutta asuntokaupan ammattilaista

Puolet uusista työntekijöistä rekrytoidaan pääkaupunkiseudulle ja kehyskuntiin, mutta lisää myyntivoimaa tarvitaan myös maakuntakaupunkeihin. ”Viime päivien synkistelyuutisista huolimatta asuntokauppaa tehdään nyt ja tehdään jatkossakin kautta Suomen. Haemme uutta myyntivoimaa vähintään 20 paikkakunnalle”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistömaailma palkkaa 200 asuntokaupan ammattilaista noin 50 asuntomyymälään eri puolille Suomea. Tavoite on, että vähintään puolet rekrytoinneista saadaan maaliin vuoden alkupuoliskon aikana. Mittavaa rekrytointiprojektia vauhdittamaan Kiinteistömaailma aloittaa laajan yhteistyön Duunitorin kanssa.

”Asuntokaupan osaajista on Suomessa selkeä pula. Meillä ei ole samanlaisia koulutuspolkuja alalle kuin muissa Pohjoismaissa. Se tekee hyvien työntekijöitten saamisesta haastavaa ainakin siinä mittakaavassa, missä me maan suurimpana kiinteistönvälittäjänä tarvitsemme lisää myyntivoimaa viime vuoden kasvun jatkamiseksi”, sanoo toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

”Olemme realisteja: haemme sekä alalla olevia ammattilaisia että uusia myyntihenkisiä ihmisiä kasvamaan ammattilaisiksi kokeneempien välittäjien rinnalla, ketjun systemaattisen koulutuksen tuella”, Kyhälä lisää.

Järjestelmien ja prosessien kehitystyöllä välittäjän työstä tuloksekkaampaa

Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälän mukaan viimeiset puoli vuotta ovat olleet Kiinteistömaailmalle vahvan kasvun aikaa: kasvuprosentit ovat olleet kuukausittain parhaimmillaan jopa kaksinumeroisia. Joulukuussa kasvua käytettyjen asuntojen kaupassa oli peräti 21% edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna, tammikuussakin yli 6%.

”Uudet asiakaspalveluun intohimoisesti suhtautuvat välittäjät ovat meille elintärkeitä. Samanaikaisesti kehitämme järjestelmiämme ja prosessejamme, jotta jokainen välittäjä pystyy tekemään työtään paremmin ja tehokkaammin. Tällä alalla on vielä paljon manuaalista työtä, jonka vähentäminen edistää merkittävästi asiakkaiden palveluun vapautuvaa aikaa ja provisiopalkkaisten ihmisten ansaintaa”, sanoo Kyhälä.

Lisätietoa avoimista työpaikoista löytyy osoitteesta https://kiinteistomaailma.duunitori.fi

toimitusjohtaja Risto Kyhälä, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0400998800

18.02.2020 Kiinteistömaailma