Kiinteistömaailman Pulssi 2.4.: Asuntokauppa jatkaa vahvana koronasta huolimatta

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki maaliskuussa 2021 yhteensä 1278 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Kasvua edellisvuoden maaliskuuhun on 33 prosenttia. Perspektiiviä nyt tehtyjen kauppojen määrään saa historiatilastoista: viimeisen viiden vuoden aikana ketjun kauppamäärä on yltänyt näille samoille sataluvuille vain viitenä kuukautena, tyypillisesti kesäkaudella.

Kiinteistömaailma-ketju teki maaliskuussa 2021 yhteensä 1278 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa, kun vuosi sitten vastaavaan aikaan määrä oli 958 kauppaa.
”Maaliskuun erittäin hyvä kauppamäärä syntyi sekä huomattavalla aktiivisuudella käytettyjen asuntojen kaupassa (1112 kauppaa) että alkuvuoden luvuista nousseilla määrillä uudiskohteiden myynnissä (166). Vahvoja kasvun vetureita olivat erityisesti pääkaupunkiseutu, Turku, Oulu, Kuopio ja Lahti”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Uudet metodit varmistavat turvallisen asuntokaupan

Kiinteistömaailmassa käytössä olevat digikotikäynnit, asuntojen digiesittelyt ja sähköiset asuntokauppa-alustat ovat nousseet keskeiseen rooliin korona-ajassa.

”Kodinvaihto on ketjuuntunut prosessi, jossa vanhan myyminen ja uuden ostaminen on saatava hoidettua häiriöttä, oli aika tai tilanne mikä hyvänsä”, Kyhälä sanoo ja jatkaa:

”Me pidämme kaikin käytettävissä olevin keinoin palvelun käynnissä: korvaamme yleisesittelyt yhden asiakasperheen kohtaamisella kerrallaan ja käytämme etäpalvelua kaikissa niissä tilanteissa, joissa se mahdollista on.”

Risto Kyhälä, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0400 998800
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045
Kiinteistömaailman kuvapankki: https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 600 asuntokaupan ammattilaista noin 100 yrittäjävetoisessa asuntomyymälässä. Kauppamäärillä mitattuna Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityksen markkinajohtaja Suomessa.

02.04.2021 Kiinteistömaailma