Kiinteistömaailma välittää hyväntekeväisyysjärjestöjen testamenttilahjoitetut asunnot ilman välityspalkkiota

Kiinteistömaailma alkaa välittää hyväntekeväisyysjärjestöille testamenttilahjoituksena osoitettuja asunto-osakkeita ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö vuonna 2018. Näin testamenttilahjoitus menee maksimaalisesti siihen kohteeseen, johon lahjoituksen tekijä on halunnut sen menevänkin.

Kun ihminen testamenttaa omaisuutensa hyväntekeväisyyteen, hän luonnollisesti toivoo lahjoituksensa olevan mahdollisimman suureksi hyödyksi sille järjestölle, joka lahjoituksen saa. Kiinteistömaailma välittää tämän vuoden alusta lukien yritysvastuutekonaan Suomessa toimiville hyväntekeväisyysjärjestöille osoitetut tavanomaiset testamenttilahjoitetut asunto-osakkeet ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö.

- Järjestöjen rooli on iso ja keskeinen monella elämänalalla. Tämä yritysvastuuhanke on meidän tapamme tukea järjestöjä: kohdistuipa niiden työ sitten lapsiin, vanhuksiin tai esimerkiksi sairauden vuoksi vaikeassa elämäntilanteessa oleviin, toteaa Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Saadakseen palkkiottoman välityspalvelun hyväntekeväisyysjärjestöjä pyydetään ottamaan yhteys Kiinteistömaailman ketjuohjaukseen (sähköpostiosoite: info@kiinteistomaailma.fi), josta nimetään asiaa hoitava paikallinen kiinteistönvälittäjä.  Kiinteistömaailman ketjuohjaus pidättää oikeuden arvioida, onko lahjoituksen saaja sellainen toimija, joka täyttää hyväntekeväisyysjärjestön määritelmän. Rahastot, säätiöt sekä kunta- ja valtio-omisteiset toimijat eivät ole edun piirissä, samoin kuin poliittiset ja uskonnolliset toimijat.

Maksuttoman välityksen kohteeksi Kiinteistömaailma ottaa vuonna 2018 kymmenen hyväntekeväisyysjärjestön testamenttilahjoituksena saatua asunto-osaketta, jotka järjestö on saanut omistukseensa viimeksi kuluneen vuoden aikana. Kiinteistöt tai erityiset arvokohteet eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjen maksuttoman välityspalvelun piirissä.

Testamenttilahjoituksella saatuihin asuntoihin kohdistuva yritysvastuuhanke jatkaa Kiinteistömaailman vuoden 2017 hanketta, jossa ketju teki 100 välittämisen tekoa eri puolilla Suomea, mm. järjesti vanhustentaloissa tapahtumia ja tuki paikallista lasten ja nuorten harrastustoimintaa.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

18.01.2018 Kiinteistömaailma