Kiinteistömaailma istuttaa Pirkanmaalle Kiinteistömaailma-metsän kompensoimaan hiilinieluna välitystyöajon päästöt vuodelta 2021

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma istuttaa Tampereelle Kiinteistömaailma-metsän, jolla kompensoidaan Kiinteistömaailman asuntomyymälöiden välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt. Yhteistyökumppanina Kiinteistömaailman yrittäjien yhteishankkeessa on Reforest Finland Oy, joka vuokraa joutomaita ja istuttaa niille uutta metsää ilmakehän hiilidioksidin sitomiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

Ensi keväänä heti lumien sulettua istutettava Kiinteistömaailma-metsä sijoittuu Tampere-Jyväskylä -tien läheisyyteen Tampereelle. Hankkeen yhteistyökumppanina toimiva Reforest Finland Oy huolehtii taimien istutuksista ja hoidosta ensimmäiset kolme vuotta, minkä jälkeen vastuu suositusten mukaisesta metsänhoidosta siirtyy maanomistajalle.

Kiinteistömaailma-metsään istutettavien puiden määrä on lähes 2000 kappaletta, ja ne tulevat sitomaan Kiinteistömaailman välitystyössä syntyvän autoilun vuoden 2021 päästöjen verran hiilidioksidia ilmakehästä.

Kiinteistömaailman yrittäjätoimikunnan puheenjohtaja Tommi Luosmala iloitsee Kiinteistömaailman olevan ensimmäinen alan toimija Suomessa, joka ilmoittaa kompensoivansa välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt.

”Vaatimukset yhä monimuotoisemmasta vastuullisuudesta ovat kasvavia myös välitystyössä. Ohje Hyvästä välitystavasta ohjaa kaikkea tekemistämme ja asiakkaiden palvelua, mutta sen lisäksi haluamme olla aktiivinen yrityskansalainen myös laajemmin, erilaisten vastuullisuushankkeiden kautta”, Luosmala kuvaa.

Kiinteistömaailman yhteistyökumppanina metsityshankkeessa toimiva Reforest korostaa läpinäkyvyyttä projektin kaikissa vaiheissa.

”Haluamme tehdä päästökompensaatiosta mahdollisimman ymmärrettävää ja selkeää, jotta yhä useampi yritys osallistuisi ilmastotalkoisiin. Kiinteistömaailman uuden hiilinielun eri vaiheita ja tietoja voi seurata läpinäkyvästi verkkopalvelustamme osoitteesta www.reforest.fi. Uuden hiilinielun sitoma hiilidioksidin määrä perustuu Luonnonvarakeskuksen tekemään hiililaskelmaan”, toteaa Reforest Finland Oy:n toimitusjohtaja Atte Borgenström.

Kiinteistömaailman yritysvastuuhankkeita viime vuosilta

V. 2017: Valtioneuvoston virallinen Suomi 100 -yritysyhteistyökumppanuus ”100 välittämisen tekoa ”-hankkeella
V. 2018: Hyväntekeväisyysjärjestöjen ja yleishyödyllisten yhdistysten testamenttilahjoituksina saamien osakeasuntojen välitys ilman välityspalkkiota
V. 2019 – 2020: Kiinteistömaailman yrittäjien 30 000 euron lahjoitus syöpätutkimukselle osana ketjun 30-vuotisjuhlia