Asunto vaihtoon 2.0 -palvelumuotoilu-hackathonista erinomaisia ideoita

Poikkitieteellisessä korkeakouluopiskelijoiden ja asiantuntijoiden 24 tunnin ideointitapahtumassa etsittiin uusia liiketoimintamalleja ja toimintatapoja, joilla asunnon ostaminen, myyminen ja vaihtaminen on mahdollisimman vaivatonta. ”Todella hyvä kokemus: paljon eteenpäin vieviä ideoita ja ratkaisuja”, summaa Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. 

Kiinteistömaailma järjesti 29. - 30. tammikuuta Suomen ensimmäisen kiinteistönvälitysalan palvelu-muotoilun Asunto vaihtoon 2.0 –hackathon-tapahtuman yhteistyössä Futuricen kanssa.

”Haluamme katsoa toimialaamme ennakkoluulottomasti. Uusien näkökulmien löytäminen edellyttää, että asioita tarkastellaan myös alan ulkopuolisin silmin. Olemme erittäin tyytyväisiä hackathonista saamiimme ideoihin ja siihen energiaan, jolla opiskelijat paneutuivat tekemiseen”, kiittää Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Hackathon huipentui lauantai-iltana pitching-tilaisuuteen, jossa tiimit esittelivät ratkaisunsa teema-aiheista. Tilaisuudessa ideoita oli kuuntelemassa ja niitä kommentoimassa Kiinteistömaailman ja Danske Bankin henkilöasiakasliiketoiminnan johto.
 

Tulevaisuudessa menestyvät palvelut perustuvat yksilön tarpeiden huomioimiseen ja vertaissuosittelun voimaan

Toimitusjohtaja Erkki Heikkisen mukaan opiskelijoitten esitykset olivat kautta linjan korkeatasoisia, ja digitaalisuus oli niissä itsestäänselvyys.

”Parhaissa ideoissa yhdistyi lisäksi yhteisöllisten verkostojen, vertaissuosittelun sekä yksilön tarpeiden huomioimisen luova hyödyntäminen. Käymme ideat tarkoin läpi ja mietimme, mitkä jalostamme aina liiketoimintaan asti”, kuvailee Heikkinen.
 

Hackathon-tunnelmassa kiteytyy vahva tahto saada aikaan uutta

Myös opiskelijoiden palaute hackathonista oli innostunutta.

”Oli mahtavaa työskennellä oikeiden liiketoimintahaasteiden parissa. Opinnoissa pallotellaan yleensä vastaavanlaisia kurssitöitä kuukausia. Tämä oli tiivis paketti, ja tapahtumassa oli hyvä tekemisen meininki”, sanoo informaatioverkostojen maisteriopiskelija Senja Jarva Aalto-yliopistosta.

Tapahtuman vetäjänä toimi Futuricen luova johtaja Risto Sarvas, jonka Digital Service Design -kurssi on valittu kaksi kertaa yhdeksi Aalto-yliopiston parhaista kursseista.

”On hienoa, että opiskelijat ja yritykset kohtaavat tällaisessa tapahtumassa. Täällä on hauskaa, luova ympäristö, energia ohjautuu oikeaan suuntaan sekä kaikilla on vahva tahto saada aikaan jotain uutta ja innovatiivista”, kiteyttää Sarvas hackatonin tunnelmaa.

Tapahtumaan ilmoittautui lähes 100 nuorta, joista mukaan pääsi 45 nopeinta tekniikan, liiketoiminnan sekä taiteen ja suunnittelun opiskelijaa pääkaupunkiseudun korkeakouluista.
 

Lisää tapahtumasta:

http://www.kiinteistomaailma.fi/asunto-vaihtoon-2-0-palvelumuotoilu-hackathon

Twitter: #asuntohack

Lisätietoja:

Erkki Heikkinen, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 433 2080
Taina Mustamo, viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 424 0045
Risto Sarvas, Creative Director, Futurice Oy, puh. 040 1677499


Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu vahva ja valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työsken-telee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista 55 eri paikkakunnalla 110 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Kiinteistömaa-ilma haluaa tehdä asiakkaidensa asunnonvaihdosta mahdollisimman mukavaa ja turvallista. Siksi se kuunte-lee aktiivisesti asiakkaitaan ja kehittää jatkuvasti palveluaan paremmaksi. Useilla alueilla – esimerkiksi pää-kaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

14.12.2016 KiinteistömaailmaTulosta Jaa

Valitse Kiinteistömaailma

Kutsumalla välittäjämme kotiisi saat arvion asuntosi arvosta ja kuulet, miten sitä kannattaa lähteä markkinoimaan.

Kiinteistömaailman välittäjien arviot ovat toteutuneet viime vuosina 98 prosentin varmuudella.