Kiinteistömaailma jälleen ykkönen alan bränditutkimuksessa

Kiinteistömaailma nousi arvostetuimmaksi lähes kaikissa kategorioissa OMD Finlandin operoimassa ja Userneedsin toteuttamassa kiinteistönvälitysalan brändi- ja imagotutkimuksessa, johon vastasi 1000 suomalaista syksyllä 2021.

Sen lisäksi, että olemme alan tunnetuin toimija, olemme suomalaisten mielestä ykkönen 7/8 tutkitusta kategoriasta: 

Paras hinta-laatusuhde

Yli 30 vuoden kokemuksella testatut alan parhaat käytännöt.

Paras välittäjien osaaminen ja ammattimaisuus

Panostamme välittäjien jatkuvaan valmentautumiseen ja koulutukseen.

Paras markkinoinnin näkyvyys ja ammattimaisuus

Kiinteistömaailma näkyy ja kuuluu siellä, missä asiakkaat ovat.

Paras verkkopalvelu

Kiinteistömaailman verkkosivu tavoittaa 450 000 uniikkia kuukausittaista kävijää.

Kiinteistönvälitysalan toiseksi luotetuin toimija

Pääkaupunkiseudulla asuvat arvioivat Kiinteistömaailman alan luotettavimmaksi toimijaksi ja koko maan tuloksissakin tulemme toiseksi. Tavoite on olla tulevaisuudessa koko Suomen luotetuin.

Paras asiakkaiden ymmärtäminen ja empaattisuus

Kiinteistömaailma vahvistaa paikkansa alan empaattisimpana ja asiakkaita ymmärtävimpänä toimijana.

Paras näkemys asuntomarkkinoiden kehityksestä

Hinnankehitysennusteemme perustuu tekoälypohjaiseen mallinnukseen. Eri asuntotyyppien kysyntä- ja tarjontanäkymät nojaavat paikallisten välittäjien arvioihin.

Paras kiinteistönvälitysalan palveluiden uudistaja 

Olemme osallistuneet pitkäjänteisesti mm. paperiset asunto-osakkeet korvaavan huoneistotietojärjestelmän kehitykseen, ja työ jatkuu myös tulevina vuosina.

Muita havaintoja tutkimuksesta:

  • Asunnon oston todennäköisyys seuraavan kahden vuoden aikana on kasvanut hieman viimevuodesta.
  • Asunnonvaihtoa harkitsevista 86 % aikoo käyttää apunaan kiinteistönvälittäjää. Pääkaupunkiseudulla jopa 91 %.

  • Luotettavuus ja edelläkävijyys korostuu tärkeänä ominaisuutena alan yrityksiä arvotettaessa.

Tutkimus toteutettiin Userneeds -paneelitiedonkeruulla syyskuussa 2021. Tutkimus on seuranta vuosien 2017 - 2020 tutkimuksille. Kohderyhmän muodostivat täysi-ikäiset suomalaiset kuluttajat painotettuna iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan. Tutkimuksen ostaja Kiinteistömaailma.