Kiinteistömaailma nousi arvostetuimmaksi lähes kaikissa kategorioissa OMD Finlandin operoimassa ja Userneedsin toteuttamassa kiinteistönvälitysalan brändi- ja imagotutkimuksessa, johon vastasi 1000 suomalaista syksyllä 2021.
Yli 30 vuoden kokemuksella testatut alan parhaat käytännöt.
Panostamme välittäjien jatkuvaan valmentautumiseen ja koulutukseen.
Kiinteistömaailma näkyy ja kuuluu siellä, missä asiakkaat ovat.
Kiinteistömaailman verkkosivu tavoittaa 450 000 uniikkia kuukausittaista kävijää.
Pääkaupunkiseudulla asuvat arvioivat Kiinteistömaailman alan luotettavimmaksi toimijaksi ja koko maan tuloksissakin tulemme toiseksi. Tavoite on olla tulevaisuudessa koko Suomen luotetuin.
Kiinteistömaailma vahvistaa paikkansa alan empaattisimpana ja asiakkaita ymmärtävimpänä toimijana.
Hinnankehitysennusteemme perustuu tekoälypohjaiseen mallinnukseen. Eri asuntotyyppien kysyntä- ja tarjontanäkymät nojaavat paikallisten välittäjien arvioihin.
Olemme osallistuneet pitkäjänteisesti mm. paperiset asunto-osakkeet korvaavan huoneistotietojärjestelmän kehitykseen, ja työ jatkuu myös tulevina vuosina.
Asunnonvaihtoa harkitsevista 86 % aikoo käyttää apunaan kiinteistönvälittäjää. Pääkaupunkiseudulla jopa 91 %.
Luotettavuus ja edelläkävijyys korostuu tärkeänä ominaisuutena alan yrityksiä arvotettaessa.
Tutkimus toteutettiin Userneeds -paneelitiedonkeruulla syyskuussa 2021. Tutkimus on seuranta vuosien 2017 - 2020 tutkimuksille. Kohderyhmän muodostivat täysi-ikäiset suomalaiset kuluttajat painotettuna iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan. Tutkimuksen ostaja Kiinteistömaailma.