Krista Hakonen ja Sonja Laitinen uusiksi yrittäjiksi Kiinteistömaailma Kotkaan

Kiinteistömaailma Kotkan yrittäjä vaihtui heinä-elokuun taitteessa. Viidentoista vuoden ajan yrittäjänä toiminut ja Kotkan Vuoden yrittäjänäkin palkittu Merja Sundberg on myynyt liiketoiminnan Krista Hakoselle ja Sonja Laitiselle, joista molemmat työskentelevät jo nyt Kotkan Kiinteistömaailmassa.

Kiinteistömaailma Kotkan uusien yrittäjien Krista Hakosen ja Sonja Laitisen voi sanoa tuntevan Kotkan ja Haminan seudun kuin omat taskunsa. Pitkään seutukunnalla asuneesta kaksikosta Kristan koti on nykyisin Haminassa, Sonjan koti äitinsä Merjan lailla Kotkassa.

”Alueen tunteminen ihan taloyhtiötarkkuudella on edellytys sille, että voimme tarjota parasta mahdollista välityspalvelua”, toteavat uudet yrittäjät.

Sonja Laitinen on työskennellyt Kotkan Kiinteistömaailmassa 2,5 vuoden ajan, Krista Hakonen vajaan vuoden. Aiemmaltakin ammatiltaan Sonja on palvelualan yrittäjä, mutta liikunta- ja hyvinvointialalla; Kristan tausta puolestaan on taloushallintopalveluissa, joissa hän on työskennellyt erityisesti taloyhtiöiden ja kiinteistönvälitysyritysten kirjanpitotehtävissä.

”Myyntitehtävissä viime vuosina onnistumisia kerännyt Sonja ja taloushallinnon vahva osaaja Krista ovat parivaljakko, joiden käsiin enemmän kuin mielelläni luovutan yrityksen johdon. Molemmilla on taustojensa kautta erityiset vahvuutensa, joita hyödyntää asiakkaiden palvelussa sekä myynnissä”, Merja Sundberg toteaa.

Kiinteistömaailmalla on Kotkassa reilun viidenneksen markkinaosuus, ja sen palveluksessa työskentelee Merjan, Sonjan ja Kristan lisäksi neljä asuntokaupan kokenutta ammattilaista. Koko maassa haastavan viime vuoden lopun ja alkuvuoden jälkeen kauppamäärät ovat Kotkassa kasvaneet kuukausi kuudelta, ja kesäkuussa kauppamäärä ylitti Kotkan Kiinteistömaailmassa jo edellisvuoden vastaavan ajankohdan.

”Kohti normaalimpaa kauppavilkkautta kuljetaan koko ajan”, kolmikko toteaa lukuihin peilaten.

Mitä Merja itse aikoo tehdä elokuusta alkaen? ”Tarvittaessa voi toimia kaupanvahvistajana jatkossakin, mutta muuten minut tavoittaa kyllä todennäköisemmin golfkentiltä”, Merja hymyilee.

yrittäjä Krista Hakonen, Kiinteistömaailma Kotka (1.8. alkaen), puh. 044 0355589
yrittäjä Sonja Laitinen, Kiinteistömaailma Kotka (1.8. alkaen), puh. 040 7620553
yrittäjä Merja Sundberg, Kiinteistömaailma Kotka (31.7. asti), puh. 050 462 3315

Kiinteistömaailma Kotkan juridinen nimi vaihtuu liiketoimintakaupan myötä.
Uusi nimi 1.8.2023 alkaen on Asunto Kotilaituri Oy (31.7.2023 asti Kotkan Laatukoti Oy).

07.08.2023 Kiinteistömaailma