Kiinteistömaailman verkkopalvelu-uudistus markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan kilpailun shortlistalle

Kiinteistömaailman verkkopalvelu-uudistus on valittu markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards -kilpailun shortlistalle. Palvelu- ja tuotesarjassa sekä Bisneshaastesarjassa kilpaileva Kiinteistömaailma on panostanut systemaattisesti kehitykseen tehdäkseen asunnon ostamisesta ja myymisestä mahdollisimman helppoa.

Viime vuosina Kiinteistömaailman on ketjuna vähentänyt asuntoilmoittelua painetussa mediassa ja tuonut tilalle asiakaslähtöisiä, sähköisiä ratkaisuja. Keskeisessä roolissa on Kiinteistömaailman verkkopalvelu, joka uudistettiin vuodenvaihteessa.  Kiinteistömaailma aloitti ensimmäisenä ketjuna Suomessa asuntojen videoesittelyt ja on muun muassa panostanut paljon asuntojen markkinointiin sosiaalisessa mediassa.

Asuntovideot ovat kuukausi toisensa jälkeen keränneet hurjia katselumääriä. Katseluennätys tehtiin elokuussa, jolloin videoita katsottiin yli 100.000 kertaa ja 150.000 minuutin edestä.

”Videon avulla asiakas voi tutustua entistä paremmin lukuisiin vaihtoehtoihin, tehdä esivalintaa eri kohteiden välillä ja mennä paikan päälle katsomaan kaikista kiinnostavimpia. Jokaisesta asunnosta on mahdollista pyytää esittely itselle sopivana aikana. Näin yleistä esittelyaikaa ei tarvitse vahtia ja sitten sovittaa omiin aikatauluihinsa”, kertoo Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kiinteistömaailman verkkopalvelussa on panostettu sisällön ohessa tekniseen toimivuuteen ja käytettävyyteen, sillä noin puolet asuntokatseluista tehdään mobiili- tai tablet-laitteilla. Uudistus on tuottanut tulosta, sillä yhteydenottomäärät myytävistä asunnoista ovat yli kolminkertaistuneet.

”Effie-shortlistaus on hieno osoitus määrätietoiselle työlle, jota me Kiinteistömaailmassa olemme tehneet”, kertoo Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Effie Awards Finland
Effie Awards Finland on markkinoinnin tuloksellisuutta ja tehokkuutta mittaava kilpailu. Effie arvioi sekä mainonnan tehokkuutta että luovaa ratkaisua. Voittoon tarvitaan suunnittelun, markkinatutkimuksen, median, luovuuden ja projektinhallinnan saumatonta yhdistämistä.

Lisätietoja:

Hanna Lantto, viestintäsuunnittelija, Kiinteistömaailma, p. 044 714 0090