Kiinteistömaailman Pulssi 4.9.2023: Elokuu 2023: Ensimmäinen yli 1000 välitetyn kohteen kuukausi tänä vuonna – yksiö- ja kaksiokaupassa selvää piristymistä

Kiinteistömaailma-ketju välitti juuri päättyneessä elokuussa yhteensä 1035 kohdetta. Niistä 762 oli käytettyjen myynnissä olleiden kohteiden välitystä, 31 uudiskohteiden välitystä ja 242 vuokrakotien välitystä. ”Ensimmäistä kertaa tänä vuonna pääsimme yli tuhannen välitetyn kohteen. Niin käytetyissä kuin uudiskohteissakin parempaa kauppakuukautta saa hakea viime vuoden syyskuulta asti. Erityisesti yksiöiden ja kaksioiden kauppaa tehtiin selkeästi alkuvuoden ja kesän kuukausia enemmän”, sanoo Mika Laurikainen. Hän aloitti Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtajana 1.9.2023.

Mika Laurikaisen mukaan kauppamäärän kasvu edelliskuusta on selvä, vaikka pitkän ajan keskiarvoista ollaankin edelleen jäljessä.

”Heinäkuussa ketjumme välitti 625 käytettyjen asuntojen kauppaa, nyt elokuussa 762 kauppaa. Yli 20 prosentin kasvu kertoo erittäin tervetulleesta piristymisestä asuntokaupassa. Ensimmäiset signaalit pienimpien asuntojen kaupan elpymisestä ovat nyt nähtävissä: niin yksiöissä kuin kaksioissakin elokuu oli selkeästi vuoden paras kuukausi ja kokonaiskauppamäärän kasvussa niiden rooli oli merkittävä”, Laurikainen sanoo.

Positiivisimmat uutiset tulivat elokuussa Kiinteistömaailman Helsingin asuntomyymälöistä: sekä kappaleissa että välitystuotoissa yllettiin viime vuoden elokuun lukemiin.

Uudiskohteita ketju myi elokuussa 31 kappaletta, ennen muuta perhekohteita, kun heinäkuussa vastaava määrä oli 11. Oikea suunta siinäkin.

Vapaa-ajanasuntokaupassa jäätiin vain hienoisesti edellisvuoden vastaavan kuukauden luvuista.

Mika Laurikainen, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0405607514
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailman kuvapankki >

06.09.2023 Kiinteistömaailma