Kiinteistömaailman Pulssi 2.11.2023: Varainsiirtoveromuutokset saavat väkeä liikkeelle – lokakuun kauppamäärä oli lähes viime vuoden tasolla

Kiinteistömaailma-ketju välitti juuri päättyneessä lokakuussa yhteensä 936 kohdetta. Niistä 689 oli käytettyjen myynnissä olleiden kohteiden välitystä, 10 uudiskohteiden välitystä ja 237 vuokrakotien välitystä.

”Lokakuun puolivälissä julkaistut varainsiirtoveron kevennykset ja ensiasunnon varainsiirtoverovapautuksen päättyminen vuodenvaihteessa ovat selvästi sähköistäneet asuntokauppaa, ja esittelyissä on käynyt monin paikoin alkusyksyä enemmän ihmisiä. Ostoprosessit vievät kuitenkin tyypillisesti muutaman viikon, joten lokakuun kauppamäärissä varainsiirtoveromuutosten vaikutukset eivät vielä näy”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Mika Laurikainen.

Lokakuun kokonaiskauppamäärä, 699 kauppakappaletta, on lähes viimevuoden vastaavan kuukauden tasoilla. Silloin ketju välitti yhteensä 735 myyntikohdetta.

Mika Laurikainen, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 040 5607514

02.11.2023 Kiinteistömaailma