Vuoden 2020 asuntokauppamäärät ja keskineliöhinnat ovat nyt nähtävissä postinumeroittain ja asuntotyypeittäin Kiinteistömaailman verkkopalvelusta

Kiinteistömaailman maksuton palvelu osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat kertoo nyt koko maan toteutuneet kauppamäärät, keskineliöhinnat ja myyntiajat postinumeroittain sekä asuntotyypeittäin vuodelta 2020. Palvelussa voi esimerkiksi katsoa, montako kauppaa viime vuonna tehtiin Helsingin Lauttasaaressa kaksioista tai Tampereen Kalevan yksiöistä, mihin keskineliöhintaan ja mihin keskimääräiseen myyntiaikaan.

Kiinteistömaailman data-analyytikko Tony Korkalan mukaan viime vuonna asuntokauppaan kohdistui aivan poikkeuksellinen kiinnostus, kun kauppamäärät keväällä sukelsivat alas ja nousivat kesän myötä vähintään samalla vauhdilla ylös. ”Koko vuoden iso kuva on nyt nähtävissä verkkopalvelussamme, ja tilastoja voi rajata hyvinkin tarkasti oman mielenkiinnon mukaan”, Korkala sanoo.

Palvelu on käytettävissä osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat. Mukana siinä ovat viime vuonna välitysliikkeiden avulla tehdyt kerrostalo-, rivitalo- ja omakotitalokaupat.

Lisätiedot: Tony Korkala, data-analyytikko, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0503070361 Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

19.02.2021 Kiinteistömaailma