Uutta yrittäjävoimaa kaikissa Kuopion asuntomyymälöissä

Yli 30 vuotta Kuopion asuntokaupassa Kiinteistömaailma-yrittäjänä vaikuttanut Veijo Martikainen luopui tammikuun lopussa yrittäjävastuista: Martikaisen työtä Kiinteistömaailma Kuopio Torikartanon toisena yrittäjänä ja Marketta Heinosen yrittäjäkumppanina jatkaa Katja Hyvärinen, pian kahden vuoden ajan asunnonostajille -ja myyjille tutuksi tullut ammattilainen. Viimeisen vuoden aikana Kiinteistömaailma on saanut uudet yrittäjät kokeneiden yrittäjien rinnalle ja toiminnan jatkajaksi kaikissa kolmessa asuntomyymälässään.

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman kaikissa kolmessa Kuopion asuntomyymälässä on aloittanut uusi yrittäjä viimeisen vuoden aikana, joko kokeneen pitkäaikaisen yrittäjän rinnalla yrittäjäkumppanina tai jatkaen hänen työtään. Kaikkiaan Kiinteistömaailman riveissä kuopiolaisia kodinvaihtajia palvelee noin 25 kiinteistönvälityksen ammattilaista.

Uudet yrittäjät Torikartanossa, Puijonkadulla ja Ajurinkadulla

Viime kesänä Noora Ronkasesta tuli Aaro Tanskasen yhtiökumppani, kun pitkän uran alan yrittäjänä tehnyt Tuija Hartio luopui yrittäjyydestä. Tuija jatkaa Puijonkadulla välittäjän roolissa. Syksyllä Jusa Koski osti Kiinteistömaailma Kuopio Ajurinkadun liiketoiminnan Eija Koistiselta, joka niin ikään jatkaa välittäjänä Jusan asuntomyymälässä.

Tuorein muutos on tammi-helmikuun vaihteesta, jolloin Kiinteistömaailma Kuopio Torikartanon toisena yrittäjänä ja Marketta Heinosen yrittäjäkumppanina aloitti Katja Hyvärinen. Yksi ketjun pitkäaikaisimmista yrittäjistä, peräti 30 vuoden ansiokkaan uran tehnyt Veijo Martikainen luopui yrittäjyydestä.

Kokeneen yrittäjän laaja tieto ja näkemyksellisyys sekä uuden yrittäjän innostus on erinomainen yhdistelmä, jota päästään nyt hyödyntämään kaikissa Kiinteistömaailman Kuopion asuntomyymälöissä.

”30 vuoden aikana asuntokauppa on muuttunut monilta osin valtavasti, mutta ydin on ennallaan: autamme ihmiset elämässä eteenpäin uusiin koteihin tai hoidamme esimerkiksi sijoitusasunnon tai vapaa-ajanasunnon myynnin ja oston”, toteaa Veijo Martikainen.

”Isoimmat muutokset ovat tapahtuneet kohteiden myynnissä ja markkinoinnissa: siinä, että myynnissä olevia koteja voi katsella myös videoiden avulla verkkopalvelussa vuorokauden jokaisena hetkenä. Kauppatavaksi voi valita myös tarjouskaupan perinteisen sijaan, ja sopimuksia allekirjoittaa sähköisesti. Kiinteistönvälitysammattilaisen roolina on edelleen parhaan mahdollisen myynti- ja markkinointisuunnitelman teko ja sen mukainen toimiminen sekä myyjän ja ostajan yhteen saattaminen, kauppaneuvottelut ja asiakirjojen hoito maaliin asti”, Martikainen summaa.

Katja Hyvärinen, yrittäjä, Kiinteistömaailma Kuopio Torikartano, puh. 0442798915

Marketta Heinonen, yrittäjä, Kiinteistömaailma Kuopio Torikartano, puh. 044 279 8912

Veijo Martikainen, yrittäjä (1/2022 asti), Kiinteistömaailma Kuopio Torikartano, puh. 044 279 8911

Noora Ronkanen, yrittäjä, Kiinteistömaailma Kuopio Puijonkatu, puh. 044 279 8941