Sisko Koobaksesta uusi yrittäjä Kiinteistömaailma Mikkeliin

Kiinteistömaailma Mikkelin (Asuntoporras Oy) uutena yrittäjänä ja Pertti Oravan yrittäjäkumppanina aloittaa laillistettu kiinteistönvälittäjä Sisko Koobas. Kymmenen vuoden ajan Mikkelin Kiinteistömaailmassa pääasiassa hallinnollisissa ja markkinointitehtävissä työskennellyt Koobas siirtyy isänsä Pertti Oravan yhtiökumppaniksi vuodenvaihteessa.

Noin viidenneksen markkinaosuudella Mikkelin asunto- ja kiinteistökaupasta vastaavan Kiinteistömaailman paikallisina yrittäjinä toimii jatkossa isä-tytär -kaksikko Pertti Orava ja Sisko Koobas. Aiemmin hallinnollisissa ja mm. markkinointitehtävissä työskennellyt Koobas siirtyy näin uuteen rooliin tutussa asuntomyymälässä, jossa yrittäjäkaksikon lisäksi työskentelee kuusi välitysammattilaista. ”On hieno tunne, kun saa tehdä itselleen arvokasta työtä yhdessä oman tyttärensä kanssa. Meillä on luontaisesti hyvät välit keskenämme ja voimme keskustella haastavistakin asioista hyvässä hengessä. Sisko on vuosien aikana kasvattanut rooliaan yrityksessä ja yrittäjän roolin ottaminen tuntuu siinä luontevalta jatkolta”, toteaa Pertti Orava. Asuntokaupan lisäksi Kiinteistömaailma Mikkelillä on vahva asema Etelä-Savon vapaa-ajanasuntokaupassa. Viimeisen kahden vuoden eli korona-ajan mökkikauppaa on käyty aktiivisesti ympäri vuoden, kun aikaisemmin isompi osa kaupoista keskittyi loppukevääseen ja kesään.

”Koska erityisesti kiinteistökaupoissa asiakkaista monet tulevat kauempaa, esimerkiksi pääkaupunkiseudulta, on Mikkeli ollut valtakunnallisestikin yksi sähköisten kaupanteon edelläkävijöistä ja asiantuntijoista. Kauppaprosesseja on hoidettu loppuun asti tarvittaessa myös siten, että osapuolet ovat tehneet osuutensa eri paikkakunnilta käsin. Asiakkaan kanssa tietenkin aina sovitaan, haluaako hän tulla paikan päälle allekirjoituksiin vai hoitaa niitä etänä”, Sisko Koobas kertoo.

”Jatkossakin haluan olla kehittämässä ja ottamassa käyttöön helpompia tapoja hoitaa asunto- ja kiinteistökauppoja, mutta yrittäjänä tärkeä on myös pitää jatkuvasti tiivis ja ajantasainen tuntuma paikalliseen markkinaan ja kauppatilanteeseen”, Koobas jatkaa.

Sisko Koobas, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli, puh. 0440 540 034
Pertti Orava, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli, puh. 0440250320