Mentorointipolkua pitkin yrittäjäksi vuoden 2021 alusta: Kiinteistömaailma Oulu Rotuaarin uusiksi yrittäjiksi Henry Himanen ja Juho Sipilä

Kiinteistömaailma Oulu Rotuaarin liiketoiminta siirtyy tämän vuoden lopussa yrittäjä Kari Huuskolta Henry Himaselle ja Juho Sipilälle. Liiketoiminnan siirto on yhteisprojekti, jossa tulevina kuukausina nykyinen yrittäjä Kari Huusko auttaa uudet yrittäjät kiinteistönvälitysyrittäjyyden alkutaipaleelle.

Kiinteistömaailma Oulu Rotuaarin myyntipäällikkö, kiinteistönvälittäjä Juho Sipilä tuli Kiinteistömaailmaan ketjun valtakunnalliseen valmennusohjelmaan valittuna vuonna 2016; Henry Himanen siirtyi alalle kahta vuotta aiemmin ammattikorkeakoulun loppuharjoittelun kautta. Heti kärkeen molemmat suorittivat arvostetun kiinteistönvälittäjätutkinnon, ja nopeasti heille kävi myös selväksi, että ala on oma ja että yrittäjyys kiinnostaa.

Samanaikaisesti Kiinteistömaailma Oulu Rotuaarin pitkäaikainen, lähes 20 vuoden yrittäjätaipaleen tehnyt toimitusjohtaja Kari Huusko alkoi puntaroida siirtymistä työvuosien jälkeiseen aikaan. Intressit kohtasivat, ja nyt Huusko, Himanen ja Sipilä ovat siirtämässä Rotuaarin asuntomyymälän liiketoiminnan pitkän tähtäimen suunnitelmalla konkarilta uusille yrittäjille.

Siirto ei voisi osua erikoisempaan aikaan koronaviruksen hämmentäessä koko maata.

”Yhteinen valmistelumme käynnistyi jo reilusti ennen korona-aikaa, eikä vallitseva tilanne ole suunnitelmaa muuttanut”, toteavat miehet.

Huusko on pitkän yrittäjyytensä aikana nähnyt erilaisia asuntokaupan markkinavaihteluita, ja uusina yrittäjinä Himasella ja Sipilällä on into ja halu tehdä asioita myös uudella tavalla, hyödyntäen esimerkiksi digitaalista asuntokauppa-alustaa, videoita kohde-esittelyssä ja muita teknologian suomia mahdollisuuksia.

”Uskomme vahvasti, että kertyneet kokemukset välitysalalta ja yrityksestä luovat vakaan pohjan onnistumiselle. Lisäksi Kiinteistömaailma-ketjun tarjoama tuki uusille yrittäjille on arvokasta. Polku yrittäjäksi talon sisältä käsin ja Karin hyvässä ohjeistuksessa, on meille erityisen mieluisaa”, pohtii Rotuaarin kolmikko.

”Tulemme auttamaan asuntoasioissa nykyisiä ja uusia asiakkaita jatkossakin ilolla ja ammattitaidolla”, Juho ja Henry lisäävät.

Kiinteistömaailma Oulu Rotuaari on noin kymmenen kiinteistönvälittäjää työllistävä yritys ja yksi Oulun kolmesta Kiinteistömaailman ketjuyrityksestä. Koko maassa Kiinteistömaailma toimii noin 50 paikkakunnalla yli 80 franchising-yrityksen ketjuna. Kauppamäärillä mitattuna Kiinteistömaailma on Suomen suurin kiinteistönvälittäjä.

yrittäjä Kari Huusko, Kiinteistömaailma Oulu Rotuaari, puh. 050 4388131
myyntipäällikkö, kiinteistönvälittäjä Juho Sipilä, Kiinteistömaailma Oulu Rotuaari, puh. 045 674 6964
kiinteistönvälittäjä Henry Himanen, Kiinteistömaailma Oulu Rotuaari, puh. 044 5026 686

08.04.2020 Kiinteistömaailma