Kodinvaihdon polku kulkee uutta reittiä sosiaalisesta mediasta asuntokaupoille

Kiinteistömaailmalla myynnissä olevissa kodeissa asuntoesittely tapahtuu videon avulla vuoden jokaisena päivänä 6000 - 7000 kertaa, oli joulu tahi juhannus. Näiden varsinaisten videoasuntoesittelyjen lisäksi kohdevideoita silmäillään sosiaalisen median kanavilla päivittäin monin-moninkertainen määrä. Kodinvaihtoa edeltävä tapahtumien kulku ei ole kuten ennen, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Videolla tapahtuva asuntoesittely on jossakin päin maata käynnissä vuorokauden jokaisena minuuttina, mutta erityisenä piikkinä katseluissa näkyvät lounastunti sekä iltakahdeksan ja -kymmenen välinen aika.

-    Muutama vuosi sitten aloittamamme videoesittelyt ovat lyhyessä ajassa merkittävästi uudistaneet asuntokauppaa. Syyskuun alussa rikoimme kahdeksan miljoonan videolla tapahtuneen asuntoesittelyn rajapyykin, mikä kertoo videoesittelyiden vakiinnuttaneen asemansa kodinvaihtajien keskuudessa. Kokemuksen karttuessa videoiden hyödyt asiakkaille ovat kasvaneet. Liikkuvaa kuvaa täydentää yhä useammin välittäjä sanoittamassa kohdetta, sen historiaa ja lähiympäristöä. Asiakkaalle tämä tarkoittaa vähemmän kurvailua kohteesta toiseen ja enemmän tutustumista kotoa käsin, kiteyttää toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Varsinaiseksi videolla tapahtuvaksi asuntoesittelyksi Kiinteistömaailma laskee katselut, joissa asiakas avaa itse videon ja katsoo esittelyn lopputeksteihin asti. Vähintään 6000 päivittäisen varsinaisen videoasuntoesittelyn lisäksi kohdevideoita silmäillään sosiaalisessa mediassa erimittaisin kestoin selvästi isompi määrä.

-    Tapamme käyttää sosiaalista mediaa ja videokuvaan pohjautuva kohteiden esittely osuvat loistavasti yksiin. Asuntomainontamme siirtyminen merkittävältä osin sosiaaliseen mediaan on tapahtunut hyvin luontevasti: siellä, videoiden ympäristössä ja ihmistä lähellä olevien aiheiden keskellä, uusien kotien videoilla on luonteva paikka, sanoo Heikkinen.

-    Kodinvaihtoa edeltävä tapahtumien kulku on muuttunut lyhyessä ajassa. Tyypillinen tämän päivän polku kulkee sosiaalisen median kanavilla tapahtuneesta silmäilystä kohti tarkempaa perehtymistä verkkopalvelussamme: esittelyvideoiden huolellista katsomista alusta loppuun sekä taloyhtiö- tai kiinteistötietoihin perehtymistä. Ja kun sykähdyttää, varataan aika yksityisnäytölle. Kulkeminen asuntonäytöltä toiselle ja eteisestä alkava tutustuminen kohteeseen ei ole enää tätä päivää, Heikkinen sanoo.

Kiinteistömaailma videoi pääosan myynnissä olevista kohteistaan. Viime vuoden
yli 13 000 kauppakappaleellaan Kiinteistömaailma on Suomen suurin kiinteistönvälittäjä.

Erkki Heikkinen, toimitusjohtaja, p. 050 433 2080
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 0504240045