Kiinteistömaailma vahvistaa ketjua useilla kymmenillä uusilla välittäjillä Trainee-ohjelman avulla

Kiinteistömaailma-ketju käynnistää tänä syksynä Trainee-ohjelman, jolla ketjun asuntomyymälöihin valmennetaan kymmeniä uusia välittäjiä. ”Franchising-mallilla toimivan kiinteistönvälitysketjumme tärkeä tehtävä on auttaa yli satapäistä yrittäjäverkostoa saamaan parhaat tekijäihmiset joukkoihinsa”, toteaa Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen valtakunnallisena Yrittäjän Päivänä 5.9.

Syksyllä käynnistyvällä Trainee-ohjelmalla ketjuun haetaan kymmeniä uusia tekijöitä, jotka näytöillään tai asenteellaan osoittavat myynnin ja aktiivisen asiakaspalvelun ammattilaisuutta, mahdollisesti ihan muulta toimialalta.

”Trainee-ohjelma valmentaa heistä kiinteistönvälittäjiä ohjelmassa, jossa yhdistyvät oppiminen käytännön työn kautta asuntomyymälässä sekä ketjuohjauksen tuki esimerkiksi asuntokauppajuridiikkaan liittyvissä asioissa. Tavoite on, että jokainen suorittaa laillistetun kiinteistönvälittäjän (LKV) tutkinnon. Ohjelman avulla haluamme auttaa ketjumme yrittäjiä saamaan oman myymälän joukkoihin tekijöitä, joilla on menestyksen palo”, sanoo Erkki Heikkinen.

Myös ammattikorkeakouluista tarvitaan väyliä kiinteistönvälitysalalle

Toimitusjohtaja Erkki Heikkisen mukaan ammattikorkeakouluyhteistyö korostuu jatkossa kiinteistönvälitysalalla, jotta selkeä ammatillinen koulutuspolku saadaan vahvistumaan myös nuorille.

Kiinteistömaailma odottaa vahvaa jatkoa ensimmäisille ohjelmille, joissa opiskelijan on mahdollista saada ammattikorkeakoulutasoista koulutusta kiinteistönvälitystehtäviin. Tässä alan keskusjärjestöllä, Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto KVKL:llä on keskeinen rooli. KVKL:n aloitteesta AMK-koulutus käynnistettiin Turun Ammattikorkeakoulussa kaksi vuotta sitten, ja myönteisten kokemusten siivittämänä tänä syksyn alan korkeakouludiplomi-kokonaisuus pyörähtää käyntiin Jyväskylän AMK:ssa. Neuvotteluja uusista liikkeellelähdöistä on käynnissä viiden ammattikorkeakoulun kanssa.

”Tärkeää on, että kiinteistönvälittäjän tehtäviin on kaksi aktiivista väylää. Erityisesti nuoria ajatellen tarvitaan ammatillinen reitti ammattikorkeakoulutasoisen koulutuksen kautta. Sen lisäksi myynnin ammattilaisille on oltava mahdollisuus kouluttautua kiinteistönvälitykseen hyödyntäen aiemmissa myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä karttunutta kokemusta. Syksyllä käynnistyvällä Trainee-ohjelmalla vastataan nimenomaan tähän jälkimmäiseen tarpeeseen”, Heikkinen sanoo.

Haku Kiinteistömaailman Trainee-ohjelmaan käynnistyy lokakuussa 2016 osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/trainee. Lisätietoja haun käynnistymisestä antaa Kiinteistömaailman aluekoordinaattori Riitta Flyckt, puh. 050 386 6636.

Lisätiedot medialle:
toimitusjohtaja Erkki Heikkinen, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4332080
viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Kiinteistömaailma haluaa tehdä asiakkaidensa asunnonvaihdosta mahdollisimman mukavaa ja turvallista. Siksi se kuuntelee aktiivisesti asiakkaitaan ja kehittää jatkuvasti palveluaan paremmaksi. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

05.09.2016 Kiinteistömaailma