Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanja: Rohkeuden puolesta, ennakkoluuloja vastaan

Linkki mainosfilmiin >

Syyskuun 13. päivä käynnistyvän Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmissä päähenkilö on tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle tutussa tilanteessa: yksi vaihe elämää on päättymässä – ovi menneeseen on sulkeutumassa – ja uusi on edessä tuntemattomana ja houkuttavana, mutta myös pelottavana.

- Avaa ovi uudelle on kannanotto rohkeuden ja avarakatseisuuden puolesta. Elämänmuutoksiin liittyy aina epävarmuutta: emme voi olla varmoja siitä, mitä uuteen astuminen tuo tulleessaan. Kun puhutaan isosta elämänmuutoksesta eli muutosta uuteen kotiin, mieltä kaihertavat kysymykset liittyvät usein myös lähiympäristöön: viihdynkö siellä? Tai uusiin naapureihin: millaisia he ovat? Haluamme puhua rohkeuden puolesta niissä yhteisöissä, joissa elämme, ja tekemään asumiseen liittyviä päätöksiä ilman ennakkoluuloisuuden taakkaa, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kampanjan yhtenä sysäyksenä ovat viime vuosina esiin nousseet NIMBY (not in my backyard) -tapaukset esimerkiksi kehitysvammaisten asuntohankkeiden yhteydessä.

- Liputamme sellaisten yhteisöjen ja naapurustojen puolesta, joihin mahtuvat monenlaiset ihmiset, Heikkinen sanoo.

Viime vuosien asuntokauppatilastot kertovat, että vuodesta 2013 alkaen Suomessa on joka vuosi tehty tuhatmäärin vähemmän asuntokauppoja kuin sitä edeltävinä vuosina. Se tarkoittaa isoa määrää ihmisiä ja perheitä, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet epäsopivaksi käyneeseen kotiin.

- Viestimme on: rohkeasti eteenpäin. Kannustamme miettimään sellaisiakin vaihtoehtoja, joihin liittyy uuden jännitysmomentti. Ottamaan riskin, että muutos onkin parempaan ja tuo onnea elämään, Heikkinen sanoo.

Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmin ”Ovet” ovat tehneet yhteistyössä Kiinteistömaailma, Ivalo Creative Agency ja tuotantoyhtiö Kennel Helsinki.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

22.09.2017 KiinteistömaailmaTulosta Jaa