Kiinteistömaailma on antanut poliisille tutkittavaksi epäillyn oikeudettoman asiakastietojen kopioinnin

Kiinteistömaailma-ketjun sisäisissä selvityksissä on tullut ilmi tapaus, jossa ketjussa työskennelleen henkilön epäillään alkuvuodesta 2017 oikeudettomasti kopioineen käyttöönsä Kiinteistömaailman asiakasrekisteritietoja työsuhteensa päättymisen yhteydessä. Näiden asiakastietojen määrä on noin 3500 kappaletta.

Kopioidut tiedot ovat asiakkaiden nimi- ja yhteystietoja. Mukana kopioinnissa ei ole ollut Kiinteistömaailman välittämiin asuntokauppoihin tai muuten asiakassuhteisiin liittyviä tietoja.

Kiinteistömaailma suhtautuu asiakkaittensa tietosuojaan äärimmäisen vakavasti ja on saattanut asian poliisin tutkittavaksi sekä ollut yhteydessä Tietosuojavaltuutetun toimistoon. Asiaan liittyviä asiakkaita on myös suoraan informoitu tapahtuneen johdosta.

Kiinteistömaailma antaa viranomaisille työrauhan, eikä kommentoi tapausta tässä vaiheessa enempää.

Pahoittelemme syvästi tapahtunutta.

Erkki Heikkinen