Kiinteistömaailma jälleen ykkönen alan bränditutkimuksessa

Kiinteistömaailma nousi arvostetuimmaksi lähes kaikissa kategorioissa Innolink Researchin toteuttamassa kiinteistönvälitysalan brändi- ja imagotutkimuksessa.

Sen lisäksi, että olemme alan tunnetuin toimija, olemme suomalaisten mielestä ykkönen myös näissä kategorioissa:

Paras hinta-laatu-suhde

30 vuoden kokemuksella olemme testanneet parhaat käytännöt.

Paras välittäjien osaaminen ja ammattimaisuus

Panostamme välittäjien jatkuvaan valmentautumiseen ja koulutukseen.

Paras markkinoinnin näkyvyys ja ammattimaisuus

Kiinteistömaailma näkyy ja kuuluu siellä, missä asiakkaat ovat.

Paras verkkopalvelu

Lähes 400 000 kuukausittaisella kävijällään kiinteistomaailma.fi on Suomen suosituin kodinvaihdon portaali Etuovi.comin ja Oikotien jälkeen.

Paras kiinteistönvälitysalan palveluiden uudistaja 

Tänä vuonna olemme mm. olleet rakentamassa digitaalista asuntokauppa DIAS:ia, jonka avulla asunto-osakkeiden kaupat pystytään nyt hoitamaan sähköisesti nopeasti ja helposti.

Paras ostajan huomioiminen palvelussa

Palvelemme kodin ostajia mm. maksuttoman Kotihaun avulla. Ostotoimeksiannon avulla välittäjämme etsii sinulle unelmiesi kodin.

Toiseksi paras luotettavuus

Tavoittelemme koko maan ykkössijaa tässäkin: yli 100 000 asukkaan kaupungeissa olemme jo maan luotettavin.

Muita havaintoja tutkimuksesta:

  • Asuntomarkkina on piristymässä; asunnon myynti ja osto on yhä todennäköisempää

  • Kiinteistönvälittäjää aiotaan käyttää huomattavasti todennäköisemmin. Käyttö erityisesti suurimmissa kunnissa todennäköisempää

  • Kiinteistönvälittäjämarkkina on pirstaloituneempi kuin ennen, kun alalle on tullut monia uusia pienempiä toimijoita

Näin tutkimus toteutettiin:

Tutkimus toteutettiin Innolink Researchin paneelitiedonkeruulla syyskuussa 2019. Tutkimus on seuranta vuosien 2017 ja 2018 tutkimuksille. Kohderyhmän muodostivat suomalaiset kuluttajat perustuen mini-Suomi -otantaan. Alle 18-vuotiaat eivät kuuluneet tutkimuksen kohderyhmään.